המדריך המלא - העלאת מדיה ברשתות החברתיות - עומר שחר

חוקי המשחק ביצירת מדיה לרשתות החברתיות

לתמונות והסרטונים שאנו מעלים ברשתות החברתיות יש חשיבות רבה בתהליך השיווקי,

הם בעצם הדבר הראשון שהצופה רואה, לפני שהוא מתחיל לקרוא את הפוסט שכתבתם.

לכן בכדי לקבל את התוצאות המקסימליות, חשוב מאוד לדעת מה הם חוקי המשחק בעולם הרשתות החברתיות ולהיצמד לכללים. 

הכנתי לכם כמה דגשים, שאם תצליחו להקפיד עליהם, אני בטוח שהתוצאות הרצויות יגיעו במהרה.

 

למשוך תשומת לב

בזמן שהגולשי הממוצע מדפדף בפיד ומתעלם מרוב המודעות שחולפות לפניו,

אנחנו צריכים לגרום לו לעצור על המודעה שלנו.

להסתכל על התמונה או הסרטון, לסקרן אותו ולגרום לו להתחיל אינטראקציה ראשונית עם המוצר,

לקרוא את הפוסט, או לפתוח את הסרטון.

 

לבלוט

הפיד של הגולש ברשתות החברתיות מוצף בהמון מודעות שבאות בשלל סוגים ונושאים ואת הגולש הוותיק, כלום כבר לא מרגש.

לכן, חשוב להתמקד בהכנת מודעה בולטת יותר מיתר המודעות, כדי שיעלו הסיכויים שאותו הגולש, יקדיש לנו כמה שניות מזמנו, ונצליח לשכנע אותו שיקדיש לנו תשומת לב.

טיפים קטנים לתוצאות גדולות שיעזור לנו להבליט את המודעה:

  1. השתמשו בצבעים בהירים או הבהירו את התמונה.

העין האנושית נוטה להמשך לבהירות, לכן, במידה וצילמתם תמונה, כדאי שתכניסו את הקובץ לתכנת עריכה ותדאגו להבהיר את התמונה (עד לגבול שלא פוגע באיכותה כמובן).

2. כדאי שהתמונה תהיה צבעונית. מאותה הסיבה של הסעיף הקודם. צבעוניות מושכת תשומת לב, לכן רצוי שמעבר לצבעים לבן\אפור\שחור יהיו לפחות 2 צבעים נוספים.

3. התאימו את יחס הגדלים של התמונה שתתפוס יותר מקום על מסך הסלולרי של הגולש.

כיום ההמלצה היא להכין סרטונים ותמונות לרשתות החברתיות:

פייסבוק ואינסטגרם ביחס של או ריבוע 1:1

בפייסבוק יש המלצה נוספת של מדיות אורכיות ביחס 4:5

לגבי סטוריים בפייסבוק וסרטון בטיקטוק ההמלצה היא שהמדיה תהיה אורכית ביחס 9:16

הרעיון הוא שגודל המודעה ויתפוס כמעט את כל המסך מבלי לסובב את הטלפון, ככה שבזמן הצפייה במודעה שלנו, לא יהיו מסיחי דעת והוא יתמקד בתוכן שמודעה בלבד.

 

להתמקד במסר

במעבר בין הצפייה במדיה לקריאת הטקסט, חשוב מאוד שיהיה קשר הדוק,

למעשה, חשוב מאוד שמה שאנחנו כותבים, יהיה קשור באופן ישיר לתמונה המצולמת.

ואפילו עדיף שהתמונה כבר תעביר את רוב המסר שהכתיבה הולכת להשלים.

לדוגמה: אם המסר הוא שהמסעדה שלנו עברה למשלוחים, רצוי לפרסם תמונה של טוסטוס ומשלוחן עם לוגו המסעדה.

טיפ בהתנהלות העלאת מדיה:

כדאי מראש לתכנן את המודעה מההתחלה ועד הסוף וללכת לצלם את התמונה או הסרטון, ואז ללכת לכתוב את הפוסט בזמן אמת. ופחות כדאי לאלתר ולחפש ממאגר תמונות שצילמנו בעבר או מאגרי תמונות באתרי סטוק.

מניסיון שלי, פוסטים מושקעים שנעשתה בהם חשיבה ומאמץ בזמן אמת, זכו לחשיפה ומעורבות גבוהה יותר מאשר פוסטים ממוחזרים או לא עדכניים.

 

מעורבות Engagement

המילה מעורבות היא לא בדיוק התרגום המדויק לכוונה שלי.

הכוונה היא, גם לגרום לאנשים להיות מעורבים גם במובן שזה יעורר אצלם איזשהו רגש שיעורר אותם.

לכן רצוי שבמדיה שלנו יהיה משהו מצחיק, מרגש, מחוכם, מהפנט ועוד…

טיפים למדיה שעשויה להביא רמת מעורבות גבוהה:

עדיף שבתמונות שאנחנו מעלים יהיו בני אדם או חיות ולא רק חפצים למשל.

צילום של חפץ לא בשימוש, פחות מעורר עניין מאשר אנשים מצולמים.

אז לדוגמה: אם יש לכם חנות בגדים, עדיף שתצלמו אנשים לובשים את הבגד שלכם מאשר לצלם את הבגד תלוי על קולב.

 

סימני היכר

ברוב המקרים ייקח ללקוח הפוטנציאלי הרבה זמן מרגע תחילת ההכרות עם המוצר ועד לרגע שהוא מחליט בפועל לרכוש את המוצר או השרות שלנו, אותו הלקוח הפוטנציאלי עשוי להיחשף למודעות שלך עשרות פעמים למשך תקופה, עד שלבסוף המוח שלו מחליט שהוא מכיר את החברה שלנו והוא מוכן לרכוש מאיתנו את המוצר או השרות שלנו.

לכל אורך התהליך, רצוי שנשמור על סימני היכר במודעות שלנו ברמה כזו שהנחשפים למודעות שלנו יזהו את המוצר או העסק שלנו גם בלי לטרוח לקרוא את הפוסט.

לרוב לאותו צופה דרושה פחות מ-1 שניה להבין מי המפרסם, במידה והוא כבר מכיר את העסק שלנו.

איך ניתן לעשות זאת?

  • לוגו בפינה של התמונה, הרעיון הוא לשים לוגו של החברה בצורה שממש לא תסיט את תשומת הלב, זה בסדר אם הסלוגן לא כזה קריא, העיקר שיבינו מהר שמדובר בפוסט של העסק שלנו.
  • עריכה זהה לכל התמונות (פילטר), שכל הצבעים בתמונות והשפה יהיו זהים אחד לשני, מה שיגרום למוח של הצופה להבין לבד של מי המוצר.

פעולה זו מומלצת מאוד בכל הרשתות החברתיות למרות שהיא מאוד פופולרית בעיקר באינסטגרם.

חשוב לציין שבכדי להוציא לפועל מהלך כזה, דרושה מיומנות עריכה כלשהי, בעיקר אם לא כל התמונות זהות ודורשות עבודת עריכה כדי להתאימן לשפה.

התוצאות הטובות יותר באות בדרך כלל בעזרת תכנות מקצועיות כמו לייטרום או פוטושופ.

  • גרפיקה (גריד) זהה לכל המודעות, אם בכל המודעות יש בדיוק את אותם סימנים גרפים כמו למשל איזשהו פס, שעליך יש מקום לרשום משהו.
  • *ברשתות חברתיות מומלץ להשתמש בכמה שפחות גרפיקה, לכן אם אתם בכל זאת מחליטים להשתמש בגרפיקות עבור הפוסטים שלכם, השתדלו לעשות דברים מינימליים שהגרפיקה לא תשתלט על התמונה.

הגברת נגישות

הרעיון המרכזי בהגברת הנגישות היא לקצר את התהליכים של הצופה לקבלת מבוקשו, גם בהעברת המידע הדרוש, גם בתהליך יצירת קשר וגם בתהליך הרכישה.

ככל שהלקוח הפוטנציאלי יטרח פחות כך יגדלו הסיכויים שהוא יסיים את תהליך הרכישה.

לכן הגברת הנגישות מצריכה עמידה בכללים והקפדה עליהם.

פעולות פשוטות להגברת הנגישות:

  • כתיבת מחיר בתמונה, בתמונה של מוצר ספציפי שאתם מפרסמים, תמיד תציינו מחיר.

אל תטריחו את הצופים להגיב לכם ולשאול "מה המחיר" או שישלחו לכם הודעה פרטית שגם בה שואלים "מה המחיר של המוצר?".

הימנעות ממתן מידע שכזה מחמיץ את האנשים שלא רוצים לטרוח לכתוב לכם דברים, למרות שיש סיכוי שאם היה מחיר, הם פשוט היו ישר מתקשרים לרכוש.

דבר נוסף, כאשר אתם לא רושמים מחיר, חלק גדול מהאנשים פשוט מסיקים שיש לכם מה להסתיר.

יותר מזה, עדיף שהמחיר יהיה כתוב בבולט וגדול, כדי להראות שהמחיר הזה הוא מחיר אטרקטיבי.

  • יצירת קשר טלפוני\הודעה,

תמיד עדיף שבנוסף לטלפון שאתם רושמים בתחתית הפוסט או האמרה, "תשלחו הודעה" תוסיפו כפתור הנעה לפעולה שבו תהיה התקשרות ישירה אליכם.

הפעולה הזו חוסכת התעסקות ללקוח הפוטנציאלי.

 

דרך הכפתור, יצירת קשר נעשית בקליק אחד ומקצרת את הזמן של התהליך התקשרות.

 

  • התקשר עכשיו או השאר פרטים ונשוב אליך?

התשובה לשאלה הזו היא תמיד באיסוף לידים עדיף שישאיר פרטים.

באופן כללי, לרוב אנחנו תופסים את הגולש ברגעים שלא יתאימו לו להתקשר אלינו או שלנו זה זמן פחות נוח לשוחח אתו.

לכן מומלץ שאותו לקוח פוטנציאלי שראה את המודעה ישאיר לנו את פרטי ההתקשרות שלו בתוך טופס לידים או דפי נחיתה בצורה מסודרת.

יתרה מכך, כדאי מאוד להגדיל ראש ולשאול את הנרשם באיזה שעה נוח לו שנחזור אליו.

 

  • להוסיף הסבר מה הקישור או הכפתור עושים,

כדאי מאוד לספר ללקוח הפוטנציאלי שלנו מה הולך לקרות כאשר הוא ילחץ על הקישור או הכפתור. כדי שיבין מה השלב הבא שהוא צריך לעשות בהתעניינות במוצר שלנו,

למשל: אם אנחנו שמים קישור לאירוע שאנחנו מארגנים, כדאי לכתוב לפני הקישור, "לפרטים נוספים לחצו על הלינק", במצב כזה, אותו קורא יצפה שברגע שהוא לחץ על הקישור, הוא הולך לקבל עוד פרטים על האירוע.

 

  • סרטונים עם כתוביות

כדאי מאוד להוסיף לכל סרטון כתוביות בתחתית.

האנשים שגולשים ברשתות החברתיות נמצאים בכל מיני סיטואציות ביומיום ואנחנו לא יודעים היכן הגולש הולך לפגוש את הסרטון שלנו.

בהרבה מקרים הגולש נמצא בסיטואציה שהוא לא יכול או לא רוצה להדליק את הסאונד במכשיר שממנו הוא גולש.

הטמעת כתוביות בסרטון מגדילה את הנגישות לכבדי שמיעה.

 

איכות התמונה

הדבר המפתיע ביותר מניסיוני!

בהרבה מקרים איכות התמונה לא בהכרח תשפיע על איכות המודעה.

אז כן, אתם יכולים להירגע עם הידיעה שזה לגמרי בסדר שאתם לא צלמי על ואמצעי הצילום העומדים לרשותכם זה הטלפון הסלולרי שהולך איתכם לכל מקום.

הסיבה לכך היא שרשת חברתית היא פלטפורמה עם אופי תמים ואנטי מסחרי (תדמיתית) יותר מאשר פלטפורמות פרסום אחרות.

לכן אנשים יעריכו יותר אם הם יצפו בתוכן שנצלם בעצמנו בתוך העסק שלנו בצורה ספונטנית, רק במטרה להעביר את המסר.

זכרו, הרעיון הקריאטיבי של המודעה, ה"מה יהיה בתוכה", יותר חשוב מאיכות התמונה שצולמה.

*בדפים וחשבונות של צלמים\מסעדות וחנויות אופנה, איכות התמונה חשובה יותר.

גם במקרים של עסקים מסוגים אלו, עדין יהיה מאוד רצוי אם תעלו סטורי שצולם בסלולרי שלכם, על המתרחש אצלכם בעסק באותו היום.

אני אישית משתדל להעלות את המדיה האיכותית ביותר שאני יכול, אך אם המדיה שאני מקבל לא באיכות גבוהה, אעדיף להעלות אותה כמו שהיא מאשר לא להעלות תוכן בכלל.

*להחריג תמונות שבאמת לא רואים בהן כלום כי הן מטושטשות מידי, בהירות מידיי או חשוכות מידיי. בכל זאת, כדאי שנראה את הפרטים בתמונה.

 

לסיכום

חוש הראיה משחק תפקיד קריטי בלכידת תשומת הלב של הגולשים, הלקוחות הפוטנציאלים שלנו.

שווה להשקיע מחשבה, לפעול ביצירתיות ולהנות מתהליך יצירת המדיה שלכם למען הלקוחות שלכם.

שתפו דף זה:
עומר שחר
עומר שחר
מקדם ומייעץ לעסקים מתעוררים ברשתות החברתיות. מנהל דפי פייסבוק, פרופילים באינסטגרם וקמפיינים ברשתות. יוצר מדיה לרשתות חברתיות.
logo
קידום העסק בטיקטוק
עומר שחר

קידום ממומן בטיקטוק

זמן קריאה >> 2 דק' תור הזהב של אפליקצית טיקטוק בשיאו. ולכן, כל מי שהעז לקדם את העסק שלו בקידום ממומן, זכה בכל הקופה.   הנה לכם כל המידע הדרוש, כדי

שתפו דף זה:
למאמר המלא
עומר שחר

תחזוקה שוטפת של הדף העסקי בפייסבוק

זמן קריאה >> 5 דק' כללי הברזל של תחזוקה שוטפת של הדף העסקי בפייסבוק שיסייעו לכם להחזיק את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם קשובים לתוכן האורגני שאתם מעלים.   התוכן שאנחנו מעלים לדף

שתפו דף זה:
למאמר המלא
עומר שחר

הכנה לקראת הקמת קמפיין ממומן

זמן קריאה >> 2 דק' לפני שאנחנו בכלל משקיעים כסף ומתחילים להרים את הקמפיין שלנו, כדאי לעשות הכנה מקדימה, כדי לעשות לנו סדר בבלגאן, ובשביל שנדייק במהלך שהולך לעלות לנו כסף.

שתפו דף זה:
למאמר המלא
עומר שחר

תקציב שיווק

זמן קריאה >> 9 דק' המדריך שיעזור לכם לקבל כלים להתנהלות השיווקית לעסק שלכם.   אזהרה: אני הולך לגעת בנקודה מאוד רגישה אצל רוב בעלי העסקים – תקציב שיווק.   אז

שתפו דף זה:
למאמר המלא