המדריך המלא - תחזוקה שוטפת של הדף העסקי בפייסבוק - עומר שחר

תחזוקה שוטפת של הדף העסקי בפייסבוק

כללי הברזל של תחזוקה שוטפת של הדף העסקי בפייסבוק שיסייעו לכם להחזיק את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם קשובים לתוכן האורגני שאתם מעלים.

 

התוכן שאנחנו מעלים לדף באופן אורגני (שלא שילמנו עליו כסף), הוא מרכיב בלתי נפרד משיווק העסק ונמצא בראש רשימת העדיפויות של המרכיבים בקידום העסק בדיגיטל.

את התוכן האורגני רואים עוקבי הדף ואנשים הנחשפים לשיתופים מתוך הדף העסקי כלפי חוץ.

חשוב לי מאוד לציין, שלמרות שהפוסטים והסרטונים שאנחנו מעלים לדף מביאים תוצאות, אני תמיד אמליץ לשלב קידום ממומן בנוסף לתוכן האורגני שנועד לדייק ולהגיע ללקוחות הפוטנציאלים שלנו שהם לא בהכרח עוקבי הדף.

לרוב התוכן האורגני לא מספיק נחשף ומנצל מספיק את הפוטנציאל של העסק שלכם.

יש מקרים שבהן אין ממש צורך בקידום ממומן שעל כך אפרט במאמר אחר.

 

הכנתי לכם רשימת כללי ברזל שאם תדבקו בהם, הלקוחות שלכם יישארו איתכם ואיכות ביצועי הדף תגדל בטווח הארוך.

1. התאמה בין המדיה למילים שכתבתי.

בכל פוסט שנעלה, מה שמצולם בתמונה או בסרטון צריך לשקף בדיוק רב ככל הניתן את מה שאנחנו כותבים.

למשל: אם הפוסט שלכם מדבר על סיורים מודרכים בטבע, 

אז רצוי שהתמונה שנעלה תהיה בטבע, ויהיו בתמונה מדריך מסביר וקהל אנשים שמקשיבים לו. 

ככל שצילום יתאר במדויק את מה שנכתב, החשיפה האורגנית תהיה גבוהה יותר מצילומים שהתיאור לא תואם לתמונה.

2. התוכן העולה לדף צריך לדבר ללקוחות הפוטנציאלים שלנו כנמען, 

כלומר, התוכן בדף צריך להיות קשור תמיד למוצר או לשירות שאנחנו נותנים, או לתת סיבה ללקוחותינו לצרוך את המוצר שלנו.

אוסיף גם, שזה בסדר ורצוי לאחל ללקוחותיכם חג פורים שמח, אך כדאי שהתמונה שאנחנו מעלים בברכה תראה בדרך כלשהי, גם אם מרומזת, את המוצר או השירות שלכם.

3. לינקים (קישורים) לאתר אינטרנט-

הנושא הזה הוא קצת טריקי, כי הרבה אנשים שמים לינקים לאתרים בפוסטים שלהם.

הכלל הוא שעדיף להימנע מלשים לינקים לאתרי אינטרנט בפוסטים שלנו, 

הסיבה לכך היא, שהאינטרס שלנו הוא שהאנשים ישהו כמה שיותר בתוך הדף העסקי שלנו ורצוי שלא להוציא אותם מחוץ לפייסבוק.

אבל אם כבר עשינו זאת, רצוי שהלינק יהיה לאתר שבבעלותנו, או שיעבור דרך האתר שבבעלותנו, כדי שהאנשים שילחצו על הלינק, יצבעו באמצעות הפיקסל שלנו לרימרקטינג (שיווק מחדש).

דבר נוסף על לינקים: פוסט עם לינק, תמיד נראה פחות טוב מאשר תמונה עם מלל בלי לינק, ומושך פחות תשומת לב.

4. גרפיקה-

הפייסבוק הוא רשת חברתית השואפת לשתף את התכנים הטבעיים ביותר ולשדר אותם לקורא התוכן, ולכן אמליץ להשתמש בכמה שפחות גרפיקה בתמונה, אם אפשר בלי גרפיקה בכלל, אז אפילו עדיף.

הציפיות שלנו מרשת חברתית היא לראות תמונות מצולמות כמה שיותר נקיות וכל תוספת גרפית על התמונה או הסרטון מביאה איתה פחות חשיפה ומעורבות בפוסט.

אפשר לשים לוגו קטן בפינה של התמונה, אולי גם לכתוב כותר קטן. אך רצוי שתהיה המון תמונה וכמה שפחות גרפיקה.

על אחת כמה וכמה, הכלל תקף גם לפוסטרים שמעצבים גרפים מכינים, מה שמתאים להדפסה במדפסת, לא מתאים לרשתות החברתיות.

בכלל זה יש יוצא מן הכלל, שזה עסקים של מעצבים גרפיים.

הניסיון שלי תמיד אומר, שלפוסטרים גרפיים יש פחות חשיפות מאשר תמונה מצולמת או סרטון.

5. כלל זהב- תנו ערך מוסף לתוכן.

סדרת הפעולות של כלל זה, הן בעצם המפתח להחזקת הלקוחות שלכם בקשב לתוכן.

אם תעשירו את לקוחותיכם בידע וכלים הקשורים למוצר שלכם, אתם בעצם תגרמו ללקוחות להישאר מחוברים לכל התכנים שאתם מעלים, בהווה, בעתיד, ואפילו  תכנים שכבר העליתם בעבר.

הערך המוסף גם יכול לבוא לידי ביטוי על ידי שימוש בחוש הומור כדי להעביר את המסר וכל הפעלת רגשות חיוביים יתקבלו בברכה.

6. קצר ולעניין-

על המילה לעניין הייתי שם דגש גדול יותר, הכלל אומר שתגידו את מה שאתם רוצים להגיד, ותשתדלו שכל מה שיאמר, זה המסר בלבד, ולא להוסיף מילים ונושאים מסיחי דעת.

הכלל נועד להדגיש את העובדה שברשתות חברתיות, הצופה בתכנים הולך להקדיש לך שניות בודדות ואף לפעמים פחות משניה אחת. ולכן כדאי שהסרטונים שאנחנו מעלים יהיו קצרים ככל הניתן והכתיבה שלנו תהיה מתומצתת וחדורת מטרה.

בהכנת סרטונים מומלץ שלא יעברו את ה-30 שניות, אלא אם מדובר בהפקה מושקעת ומעניינת.

נחריג מכלל זה אושיות כתיבה שיודעים בוודאות שקהל הקוראים שלהם אוהב לקרוא את מה שהם כותבים.

ולמי שעדין סבור שכשרון הכתיבה חבוי בו, הייתי ממליץ לו לפתוח אתר בלוג, ממש כמו האתר שלי.

7. תגוונו בתוכן-

תשתדלו שהתוכן המועלה לדף יהיה כמה שיותר מגוון, גם מבחינת המדיה וגם מבחינת הנושאים שאתם רוצים לדבר עליהם.

תשתדלו שיהיו בדף העסקי, גם סרטונים, גם פוסט תמונה בודדת, גם אלבומים, גם פוסט קרוסלה וגם פוסט מצגת.

בנוסף, רצוי שנושא התוכן יהיה מגוון, שיכלול גם מה שקורה אצלנו בתוך העסק בימים אלה, גם סיפורים אישיים על המהות והאני מאמין של העסק, גם על מועדים בשנה וגם על תוכן שמסביר על מוצרינו או על השירות שהעסק שלנו מוכר.

ההסבר לכלל זה הוא שכדאי שלא תעשו את אותן הפעולות בדיוק ברוטינה שחוזרת על עצמה, אחרת אתם עלולים לאבד את תשומת הלב מהקהל שלכם שעשוי להשתעמם ולהפסיק להתעניין בתוכן שלכם.

8. אופטימיזציה-

הקהל של העוקבים אחרי הדף העסקי שלכם, צריך לכלול כמה שיותר אנשים שעשויים להיות הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

ואחדד אף יותר, בדף לא צריכים להיות אנשים שהם לא הלקוחות הפוטנציאלים שלכם (למעט מנהלי הדף).

התוכן המשודר בדף נועד להיות משודר בצורה מדויקת ככל האפשר לאנשים העשויים להיות הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. אנשים שלא עונים על קריטריון זה עלולים לבלבל את המידע שפייסבוק אוסף על הלקוחות שלכם ולגרוע מטיב העבודה בקידום העסק.

לכן, אל תבקשו מאנשים לעשות לכם טובה ולתת לייק לדף שלכם אם הם לא עשויים להיות הלקוחות שלכם.

אין סיבה לבקש מדודה רחל להיכנס לדף העסקי שלנו ולתת לייק על כל פוסט שאנחנו מעלים, למרות שכוונותיה טובות.

9. שיכפול תוכן-

אם העליתם בעבר פוסט מושקע עם כתיבה מושקעת, זה מבורך, אין צורך להעלות אותו שוב. לא את המדיה ולא את מה שכתבתם, גם מאותה הסיבה של כלל מס' 7

וגם בגלל שפוסטים משוכפלים מביאים תוצאות גרועות ואי חשיפה לאותו הפוסט כיוון שיש תיאוריה שאלגוריתם של פייסבוק יודע לזהות תוכן כפול ולמנוע ממנו להיחשף להרבה אנשים (לכאורה).

 

10. מינונים-

שימרו על קצב של העלאת פוסטים של לפחות 2 בשבוע.

להעלות יתר זה מבורך ואפילו טוב יותר, כל עוד יש לנו מה להגיד והתוכן מגוון ורלוונטי.

גם 10 ביום זה תקין לחלוטין, כל עוד שומרים על רלוונטיות.

שתפו דף זה:
עומר שחר
עומר שחר
מקדם ומייעץ לעסקים מתעוררים ברשתות החברתיות. מנהל דפי פייסבוק, פרופילים באינסטגרם וקמפיינים ברשתות. יוצר מדיה לרשתות חברתיות.
logo
קידום העסק בטיקטוק
עומר שחר

קידום ממומן בטיקטוק

זמן קריאה >> 2 דק' תור הזהב של אפליקצית טיקטוק בשיאו. ולכן, כל מי שהעז לקדם את העסק שלו בקידום ממומן, זכה בכל הקופה.   הנה לכם כל המידע הדרוש, כדי

שתפו דף זה:
למאמר המלא
עומר שחר

הכנה לקראת הקמת קמפיין ממומן

זמן קריאה >> 2 דק' לפני שאנחנו בכלל משקיעים כסף ומתחילים להרים את הקמפיין שלנו, כדאי לעשות הכנה מקדימה, כדי לעשות לנו סדר בבלגאן, ובשביל שנדייק במהלך שהולך לעלות לנו כסף.

שתפו דף זה:
למאמר המלא
עומר שחר

תקציב שיווק

זמן קריאה >> 9 דק' המדריך שיעזור לכם לקבל כלים להתנהלות השיווקית לעסק שלכם.   אזהרה: אני הולך לגעת בנקודה מאוד רגישה אצל רוב בעלי העסקים – תקציב שיווק.   אז

שתפו דף זה:
למאמר המלא